להתחברות

מדרש קולנוע - יום ה' אחה"צ

הדיון הערוך

  • עורך

    מה ההבדל בין פשט לדרש? מה ההבדל בין פשט לדרש? (צפיה בדעה במקור)
  • עורך

    מה משמעויותיו האפשריות השונות של השם "סינמה פרדיסו" לסרט? (פרשנות מילולית ופרשנות מטאפורית) - מהם הרבדים השונים האפשריים? מה משמעויותיו האפשריות השונות של השם "סינמה פרדיסו" לסרט? (פרשנות מילולית ופרשנות מטאפורית) - מהם הרבדים השונים האפשריים? (צפיה בדעה במקור)
  • עורך

    למדו את מקור 1 - מדרש תנחומא מהו המבנה המרחבי המתואר במדרש? מה משמעותו של מבנה זה? למדו את מקור 1 - מדרש תנחומא מהו המבנה המרחבי המתואר במדרש? מה משמעותו של מבנה זה? (צפיה בדעה במקור)
  • יפעת בריל

    (צפיה בדעה במקור)
  • דגנית ארביב

    הככר ובה מקור המים נמצאת תמיד במרכז העיר ובאותו מרחב נמצאים בית הקולנוע והכנסיה הככר ובה מקור המים נמצאת תמיד במרכז העיר ובאותו מרחב נמצאים בית הקולנוע והכנסיה (צפיה בדעה במקור)
  • רונית קרל

    מבנה מעגלי של עיגול בתוך עיגול  כשאבן השתייה באמצע מבנה מעגלי של עיגול בתוך עיגול  כשאבן השתייה באמצע (צפיה בדעה במקור)
  • עודד סוגובקר

    אפיוני הגיבור: מיהו הגיבור ומה הקופנליקט שלו , מצבו הקיומי, יחסו של הגיבור לגיבורי המשנה שסביבו- מה מבטא הקונפליקט שלו… אפיוני הגיבור: מיהו הגיבור ומה הקופנליקט שלו , מצבו הקיומי, יחסו של הגיבור לגיבורי המשנה שסביבו- מה מבטא הקונפליקט שלו בין שני הגברים המבוגרים? מי המנצח בקונפליקט - )יש חשיבות להביא ראיות מהעלילה, מדרכי העיצוב הויזאולי ועוד)? 3 .תפקידו של ה"קולנוע" : איזה מי גן עדן קולנועי מוצג כאן? )אסקפיסטי? אחר?): אילו סוגי יצירות מוקרנות בו? האם ניתן ללמוד על תפקידו של בית הקולנוע מסוג היצירות המוקרנות בו מה מקומו של הקולנוע בחיי /, בחיי הקהילה? מהי החוויה שהוא מייצג? 4 .מהו האיום הגנוז בקולנוע ? )מהם הרבדים השונים המבטאים את ה סכנה) , כיצד הוא מתבטא )מטפורות, התפתחויות דרמטיות)? מהי הזיקה שבין האיום ליחס קולנוע/דת? 5 .עץ הדעת : האם ניתן למצא קווים מקבילים בין הסיפור שלנו לבין סיפור "עץ הדעת" בבראשית ? (צפיה בדעה במקור)
  • דגנית ארביב

    הגיבור הוא הילד. הקונפילקט הוא כיצד לנהוג. בדרך הישר  ולבחור באמת, או לסטות ממנה ולבחור בשקר שגורם לאושר בין ללכת… הגיבור הוא הילד. הקונפילקט הוא כיצד לנהוג. בדרך הישר  ולבחור באמת, או לסטות ממנה ולבחור בשקר שגורם לאושר בין ללכת ללויה או לרכב עם אלפרדו על האופניים. קניית חלב או ללכת הילד מחפש קשר עם דמות גברית- המקרין, אלפרדו ששייך לעולם החוויה ואילו הכומר שייך לעולם הישן, המבוקר. הילד מתנצח מול אמו ששיכת לעולם המבוקר. הקולנוע הוא אסקפיסטי, אפשרות בריחה מהמציאות. הקולנוע מאפשר לחוות מה שלא קיים במציאות, מהווה מקום מפגש חברתי, מפגש פוליטי ותרבותי. למעשה הקולנוע מאפשר מגע עם מחוזות אחרים, גמישים ורבגוניים ולמעשה החליף את הכנסיה החד ממדית הקולנוע גורם לגילוי אמת שרוצים להסתיר. יחד עם זאת, הוא מלמד גם לשקר בית הקולנוע שנאסר עליו להגיע לשם הוא בדומה לעץ הדעת. הפרי האסור...שברגע שטעמו ממנו הטעם היה מתוק ומר גם יחד (צפיה בדעה במקור)
  • דבורה דור

    הגיבור הוא הילד, המנסה ל:התחכם" בין שני העולמות, בין האמת לשקר, הגיבור הוא הילד, המנסה ל:התחכם" בין שני העולמות, בין האמת לשקר, (צפיה בדעה במקור)
  • ורד סוגבקר

    (צפיה בדעה במקור)
  • סימה תשובה

    הגיבור הוא למעשה הילד .והקונפליקט שלו הוא כיצד עליו להתנהג בסיטואציה . הגיבור הוא למעשה הילד .והקונפליקט שלו הוא כיצד עליו להתנהג בסיטואציה . (צפיה בדעה במקור)