להתחברות

מדרש קולנוע - יום ה' אחה"צ

סינימה פרדיסו- ב | עמוד דיון

תמצית

סינימה פרדיסו- ב

שליש ראשון סינמה פרדיסו

סיכום

הדיון

x

היכן ממוקמת הכנסיה? בית הקולנוע?
מהו היחס בינהם? מהו משקף?
(השוו לטקסט החז"לי על ירושלים)

עיצוב המרחב

עיצוב המרחב

11 תגובות
  • רוני מימון

  • סיגל שרביט

  • עדי קנזין

  • רונית קרל

  • שרון אוחנה

  • שושנה יוסף

  • ורד גנן

  • שרון כחול

  • ורד סוגבקר

  • סימה תשובה

  • שרית בר שלום

x

מיהו הגיבור ומה הקופנליקט שלו, מצבו הקיומי, יחסו של הגיבור לגיבורי המשנה שסביבו-
מה מבטא הקונפליקט שלו בין שני הגברים המבוגרים? מי המנצח בקונפליקט? –
(יש חשיבות להביא ראיות מהעלילה, מדרכי העיצוב הויזאולי ועוד)

אפיוני הגיבור

אפיוני הגיבור

12 תגובות
  • חנה ירקוני

  • רוני מימון

  • דנה דייאן

  • רונית דוד

  • רונית קרל

  • שרון אוחנה

  • עדי קנזין

  • ורד גנן

  • שרון כחול

  • סיגל חורי

  • סימה תשובה

  • סימה תשובה

x

איזה מיi גן עדן קולנועי מוצג כאן? (אסקפיסטי? אחר?)
אילו סוגי יצירות מוקרנות בו? האם ניתן ללמוד על תפקידו של בית הקולנוע מסוג היצירות המוקרנות בו?
מה מקומו של הקולנוע בחיי הקהילה? מהי החוויה שהוא מייצג?

תפקידו של ה"קולנוע"

תפקידו של ה"קולנוע"

11 תגובות
  • רוני מימון

  • מרים נמני

  • רונית דוד

  • שרון אוחנה

  • אורלין שואשי

  • מרגריטה בנימין

  • עדי קנזין

  • שרון כחול

  • סימה תשובה

  • סימה תשובה

  • שרית בר שלום

x

מהם הרבדים השונים המבטאים את הסכנה?
כיצד הוא מתבטא? (מטפורות, התפתחויות דרמטיות)
מהי הזיקה שבין האיום ליחס קולנוע/דת?

מהו האיום הגנוז בקולנוע?

מהו האיום הגנוז בקולנוע?

6 תגובות
  • רוני מימון

  • סיגל שרביט

  • ויקי אריאלי

  • ויקי אריאלי

  • עדי קנזין

  • שרון כחול

x

האם ניתן למצוא קווים מקבילים בין הסיפור שלנו לבין סיפור "עץ הדעת" בבראשית?

עץ הדעת

עץ הדעת

17 תגובות
  • סיגל שרביט

  • נועה מייזליש

  • רחלי סלה

  • רוני מימון

  • אריאלה איתם

  • עדי קנזין

  • שרון כחול

  • לינוי חביב

  • חנה ירקוני

  • רחל בטיטו פאלאף

  • מרים נמני

  • מרגריטה בנימין

  • עליזה דרורי

  • ויקי אריאלי

  • סימה תשובה

  • סימה תשובה

  • אריאל טרבלסי

מרגריטה בנימין

שרון אוחנה

רונית דוד

רונית קרל

ורד סוגבקר

חנה ירקוני

דבורה דור

אורלי מאירי

עודד סוגובקר

עליזה דרורי

ורד סוגבקר

אריאל טרבלסי

אריאל טרבלסי

אריאל טרבלסי

תגובות אחרונות

user profile image
אריאל טרבלסי
6.08.2020 10:00

הסרטים שמוצגים הם בעיקר סרטי אהבה ואקשן, לפי דעתי תפקידו של הקולנוע הוא גם לברוח קצת מהמציאות וגם יצירה של מפגש חברתי מהנה

user profile image
אריאל טרבלסי
6.08.2020 9:56

טוטו הילד הוא הגיבור לדעתי, גיבור המשנה הוא הבחור שמקרין את הסרטים והקונפליקט הוא של טוטו שצריך להיות קשוב לאימו אך מיצד שני רוצה תמיד לברוח לבית הקולנוע

user profile image
אריאל טרבלסי
6.08.2020 9:53

הם נימצאים במרכז כניראה בכדי להראות את החשיבות של בית הקולנוע כששמים אותו במרכז ביחד עם הכנסייה שהיא כביכול מקום מקודש וחשוב

user profile image
ורד סוגבקר
16.07.2020 14:24

לפני החלום חשב שהמלך רע וכופר, וש"יטפל" בו בבוקר ולאחר החלןם הבין שהמלך בעצם הבין דברים בצורה טובה והוא בסדר ורד סוגבקר

user profile image
עליזה דרורי
16.07.2020 14:23

שאלה 2: רב אשי לומד שמנשה בקיא ומכיר את החוקים ואינו עוסק רק בעבודת אלילים

user profile image
עודד סוגובקר
16.07.2020 14:23

היחס לעכו"ם הוא יחסית סלחני, המלך שהיה עובד כוכבים ומשלות הפך להיות "בסדר" לאחר שהסביר את עמדתו  

user profile image
אורלי מאירי
16.07.2020 13:35

הקווים המקבילים בין הסרט לסיפור גן עדן הקולנוע פותח לילד צוהר לעולם הגדול כך גם בגן עדן אכילת התפוח פתח פתח לעולם המוחשי הטוב והרע אורלי וענת רסולי

user profile image
דבורה דור
16.07.2020 13:32

ההקבלה באה לידי ביטוי במניעת הפיתוי,ופקיחת העיניים לדברים טובים גן עדן-הנחש המפתה את האישה לאכול מהפרי האסור. בסרט-מניעת הפיתוי מהצפייה  בקולנוע

user profile image
חנה ירקוני
16.07.2020 13:31

עץ הדעת משחית ומפתה וכך הקולנוע יכול להשחית מבחינה מוסרית

user profile image
ורד סוגבקר
16.07.2020 13:30

יש הקבלה בין עץ הדעת לקולנוע. שניהם חושפים בפני האנשים את העולם הגדול מידע, ןבאיזשהו אופן הם יכולים לערער את עולמם. ורד ועודד סוגבקר

משתתפים